De TOM-Group haalt 12,5 miljoen groeikapitaal op

Geen categorie

op 24 december 2020
Kevin van der Gaag

De TOM-Group uit Bladel haalt 12,5 miljoen aan groeikapitaal op om verdere groei mogelijk te maken. De TOM-Group is al jaren winstgevend en gaat de investering gebruiken om snel op te kunnen schalen.

Al meerdere jaren groeit de omzet van de TOM-Group jaarlijks met 60% tot 80%. Het jaar 2020 wordt afgesloten met een omzet en marge groei van naar verwachting 100%. CEO Tom te Riele: “Dit is een  fantastische stap voor de toekomst van de TOM-Group, waarmee we onze ambitieuze groeiplannen verder kunnen gaan uitrollen. Zo gaan we nog meer webshops openen in de non-food vrijetijdsector, gaan we onze B2B activiteiten verder gestalte geven, zullen we internationaal uitbreiden door het aansluiten van nieuwe marktplaatsen in verschillende Europese landen en zal de winkelformule Giga-Bikes verder uitgerold worden, zowel online als met nieuwe fysieke winkels”.

Samenwerking met EuroZaken
De TOM-Group heeft de groeifinanciering gerealiseerd met EuroZaken uit Maassluis, waarmee ze al enige jaren samenwerken. EuroZaken is gespecialiseerd in het verstrekken van onder andere  roeifinancieringen aan bedrijven. De financieringsaanvragen worden, na een grondige analyse door de experts van EuroZaken, voorgelegd aan hun netwerk van funders, welke bestaat uit ondernemers en ex-ondernemers. EuroZaken is in staat gebleken om een zeer innovatieve voorraadfinanciering op te tuigen, hetgeen een geheel nieuw product op de Nederlandse markt is en waar alle partijen, de funders, de TOM-Group en EuroZaken erg enthousiast over zijn.

René Leinweber, CEO EuroZaken: “Wij zijn onder de indruk van het ondernemerschap wat de gehele TOMGroup uitstraalt en zijn dan ook bijzonder blij om met hen te mogen samenwerken. Ze springen elke keer weer in nieuwe markten die door de huidige economische ontwikkelingen ontstaan. Ook afgelopen jaar is wederom gebleken dat het ondanks de COVID-19 pandemie en de extra druk die dit met zich meebrengt voor webwinkels, dat de TOM-Group hier zeer professioneel mee omgegaan is: het liep als een geoliede machine”.

TOM blijft groeien
In 2005 is TOM begonnen als kleine fietsenwinkel in Tilburg, inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een internationaal e-commercebedrijf met ruim 500 medewerkers, 14 webshops, 8 warehouses, een zakelijke business unit en zijn ze aangesloten bij de grootste EU-marktplaatsen. Daarnaast exploiteren ze het merk GigaBikes zowel online als offline. ‘We blijven groeien en hebben de ambitie om hét online warenhuis voor de vrijetijdssector nog verder uit te breiden, alsmede ons Retail merk Giga-Bikes verder uit te rollen.’, aldus te Riele. De TOM-Group speelt telkens weer in op segmenten waar de klant op zit te wachten. Het doel van de TOM-Group is dan ook om de klant de ultieme winkelervaring te bieden. Te Riele: ‘Het ophalen van groeikapitaal is een belangrijke stap om deze groei te blijven voortzetten’. Deze groeiambitie levert het bedrijf tot nu toe mooie onderscheidingen op, waaronder de 69e plek in de Twinkle100 en winnaar Marketplace Seller Award de meest recente zijn

Bron: Persbericht TOM